Rozchod většinou nebývá snadný a dokáže nás hodně potrápit. Jak dlouho se budete ještě trápit rozchodem? Záleží na mnoha okolnostech. Pojďme si dát několik tipů jak se lépe vyrovnat s rozchodem.

Rozchod s partnerem
Každý se s rozchodem vyrovnáváme po svém. Dáme si však několik obecných tipů, které vám mohou pomoci.

Zapomeňte na „Co kdyby“
Mnoho žen i mužů po rozchodu přemýšlí, co mohli udělat jinak a předejít tak tomu, aby jejich vztah skončil. Nedělejte to. Možná jste udělali nějaké chyby, možná je udělal váš partner. Je však zřejmé, že když to došlo až k rozchodu, nebyl váš vztah ideální. Rozchod není bezdůvodný.
Pokud jste si však vědomi nějakých zásadních chyb, které jste vašemu vztahu zasadili, zkuste si vzít poučení do budoucna. Rozchod také nemusí být ničí chyba. Třeba jste se k sobě zkrátka nehodili.

Odpoutejte se od negativních emocí
Cítíte ke svému bývalému partnerovi nenávist či jiné negativní emoce? Pak si bolest z rozchodu ještě více prohlubujete. Vyvarujte se věčnému nadávání a hledání nedostatků na bývalém partnerovi. Nemá to už cenu a k ničemu to nevede. Navíc nenávist vás bude nutit myslet na partnera, a tak se od něj neodpoutáte.
Nepátrejte ani potom, co dělá, nebo jestli si už našel někoho jiného. Nyní si oba žijete své životy.

Neuzavírejte se do sebe
Pokud jste se s někým rozešli, vyhledejte osobu, která je vám blízká a které se můžete lidově řečeno „vyplakat na rameni“. Proberte s kamarádkou či kamarádem svůj rozchod a podělte se o své emoce. Nechte se také vytáhnout někam do společnosti. To, že budete sedět doma, nikomu nepomůže a nejméně pak vám. Život nekončí. Jděte se ven pobavit. Nemusíte však hned s někým flirtovat. Dejte si čas na to, aby se vaše citové rány zahojily.

Berte rozchod jako šanci
Rozchod není jen konec něčeho, ale je to také šance na nový začátek. Přistupujte k tomu tak. Možná vás příště potká vztah, který bude na celý život. Rozchod však může být šancí na jinou změnu než jen partnera. Budete mít více času. Začněte se věnovat něčemu, na co dříve nebyl čas či v čem jste neměli podporu svého partnera.

Neutápějte se v sebelítosti ani v alkoholu
Buďte ve svém boji vyrovnat se se ztrátou partnera konstruktivní. Nemusíte se litovat a mít pocit, že za nic nestojíte, když jste si nedokázali udržet vztah, že jste neatraktivní atd. Zapomeňte na tyto myšlenky. Sebelítost ještě nikdy nikomu nepomohla.
Zapomeňte také na utápění problémů v alkoholu. Alkohol a smutek není moc dobrá kombinace a ve finále byste se mohli cítit ještě mnohem hůř.
Snažte se zabavit jinak. Máte pocit, že na vás všechno padá? Běžte si zaběhat nebo jděte do posilovny. Sportem se vyplavují endorfiny a vy se díky tomu budete cítit mnohem lépe.